söndag 10 januari 2016

Gård till salu

Saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig. Gården var rätt men vi var fel. Därför kommer gården att behöva byta ägare. Jag kommer inte att ha kvar min del. Är det någon som är sugen på en gård i norra Västerviks kommun så är ni välkomna att höra av er.

Utsikten från gården, ner över "Kumlera"
Gården på höjden
Precis där kullen är som högst ligger huset under körsbärsträden.


Livet har nya spännande utvecklingsmöjligheter framöver, men det är inte läge ännu att beskriva dem närmare i detalj.

3 kommentarer:

  1. åh. vad sorgligt vad tråkigt. Jag har följt din blogg i väldigt många år, men utan att kommentera (det borde jag kanske gjort). Den har varit inspirerande och spännande. I balansen mellan drömbilder, nuläge, förhoppningar och farhågor så blev det för oss en villaförort i stadens utkanter. Nu är vi granne med en gård som har hästar, får och höns. Bäst för oss med två små barn nu. Jag längtade ju ut till landet eftersom jag växte upp på en bondgård, i ett harmoniskt bullerbysamhälle i Västerbotten. Men när pappa skadade ryggen var de tvungna att sälja och vi flyttade in till stan. Så jag vet, stora förändringar kommer snabbt. Och gården kommer alltid att finnas kvar i era minnen. låt minnena vara ljusa.

    SvaraRadera
  2. Men så sorgligt, eller kanske inte... det öppnas säkert nya möjligheter, man ska inte alltid kämpa på utan flyta med ibland även om strömmen går åt fel håll, någonting landar man alltid i.
    Det är tungt att ha ensamt ansvar för djur, odlingar och ekonomi. Ett väldigt fint gårdsställe, lyckos den som förvärvar det. Hoppas du hittar rätt i tillvaron också, jag vill gärna fortsätta att följa vad du nu gör framöver. Tänker att du säkert kommer igen i någon form, gård eller inte. Kram /Annelie

    SvaraRadera
  3. Tråkigt. Hoppas det går bra med bin i alla fall.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...