tisdag 10 april 2012

Aprilväder

Eftersom jag är en boren optimist (det hade ni aldrig gissat va?) så grämde jag mig att jag inte hade trädgårdslandet färdigt för sådd för ett par veckor sedan när vi hade det riktigt varmt här, mellan 15 och 20 grader.

Under natten till långfredagen så kom det istället ca en decimeter snö, och vädret har blivit betydligt kyligare så det tog flera dagar innan det hade smält bort!

Huset i långfredags-snö

Odlingslådan ny för året,

...den höll åtminstone plusgrader.

2 kommentarer:

  1. Tacksam jag är över det kassa vädret! Landet är inte färdiggrävt och jag måste åka bort i veckan. Hade det varit +15C hade jag haft en sådan ångest...

    SvaraRadera
  2. Jag har också allt färdigt för sådd på odlingslotten och väntar nu bara på lite värme. Jordtermometern visade dock bara +3 grader i torsdags (alltså innan det kallare vädret).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...