fredag 24 juni 2011

Premiär för röd potatis

Den senaste tiden har regnet öst ner över trädgårdslandet, över 90 mm har det kommit. Ingen torka råder längre, grönsakerna växer så att det knakar. Risken är väl att det är för blött, när jag tog upp mina första potatisar för i år, inklusive ett stånd av "Highland Burgundy Red " så var det stående vatten i botten av hålet. På sedvanligt bondevis (även om jag inte är det ännu) så får jag därför gnälla lite på vädret, nyss var det för torrt, men inget mer regn nu, tack!
Highland Burgundy Red tillsammans med Maria i grytan. Den röda färgen bleknade till svagt rosa efter kokning.

Prunkande trädgårdsland. Ägaren av gården bryr sig som synes inte särskilt mycket om sina byggnader utan låter taken förfalla på flera av dem. Någon förfulande halm på mina trädgårdsland vill han dock inte veta av. Sila mygg någon?

I kanten som vindskydd, en häck med solrosor. Lite sent planterade dock, flera veckor efter bondbönorna till vänster i bild.

Nästa år ska jag nog inte odla så mycket sockerärtor... Och ska ha högre stöd som är bättre stöttat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...