måndag 21 juni 2010

Uppdatering om livet

Jag har ett nytt jobb sedan tre veckor. Inom samma bransch, med bland annat den hårdvara jag tidigare varit med att utveckla på det nyss lämnade jobbet. Men från att tidigare ha jobbat inom ett företag som gör hårdvara med grundprogrammering så är jag nu på ett mjukvaruföretag som  gör programvaran överst i stacken, den som slutanvändaren ser, och den ska funka på olika hårdvaror också. Det är mycket att lära sig, och därtill nya folk att lära känna. Jag har också gått från Windows och Linux till Mac, bytt min Nokia mot en iPhone osv. Mycket nytt, och jag som älskar förändring är nöjd.

Om det inte vore för den lilla detaljen med alla dem man har förlorat från förra arbetsplatsen, de där som man träffade varje dag, fikade med, gick på lunch med och som man uppskattade att träffa varje dag. Dem som man ändå inte kände tillräckligt väl för att umgås med privat. Dem saknar jag. Över huvud taget är det många människor som jag träffat och uppskattat som jag gärna skulle hållit mer kontakt med, från andra ställen jag bott på, från andra intressen jag haft och från kurser jag åkt på.

Det får mig att minnas en liten sång som jag tror att vi sjöng i scouterna:

Mötas och skilja är livets gång
Skiljas och mötas är hoppets sång
Nu skiljs våra vägar, nu säger vi farväl
Men jag hoppas att vi ses igen
 Om du känner igen dig på beskrivningen, du som är här och läser, så lämna gärna en kommentar då och då, det skulle glädja mig mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...